Trendi embalaže
Na kaj morate biti pozorni pri pakiranju izdelkov
Pomislite na trenutek, ko ste nazadnje vzeli izdelek iz embalaže. Ne glede na to, ali je to bil pametni telefon na prvi delovni dan ali nov tiskalnik v pisarni. Kaj ste pri tem najprej opazili? Tako je – embalažo.
Prvi stik stranke z izdelkom je embalaža. Če je oblikovanje profesionalno, potrošnik poveže visoko kakovost z izdelkom. Osrednja funkcija je zaščita pri transportu, vendar je embalaža obenem tudi predstavitvene narave, zato je odločilen prvi vtis.
Naslednji zapis obravnava trende na področju primarne in sekundarne embalaže, ki so ponazorjeni s primeri iz prakse. Pri tem je poudarjeno, na kaj morate paziti, da boste v prihodnosti uspešno poslovali. Na koncu so podana tudi predvidevanja glede tega, v katero smer se bo razvijala embalažna industrija.
Embalažna industrija na hitro
Globalizacija, napredne tehnologije in naraščajoče zahteve potrošnikov imajo občuten vpliv na stalno rastočo embalažno industrijo. Skupni svetovni obseg trga za embalaže je ocenjen na slabih 900 milijard evrov (stanje 2019). Skupni obseg embalažne industrije v Nemčiji pa znaša več kot 50 milijard evrov. To ustreza približno 2 % bruto domačega proizvoda. Vrh pri tem zaseda strojništvo na območju Nemčije, Avstrije in Švice. Več kot 5.000 podjetij v Nemčiji, Avstriji in Švici je dejavnih v sektorju embalaže.
Nove tehnologije in uporaba različnih materialov omogočajo trgovcem, da se hitro odzovejo na trende in se prilagodijo željam strank. Pet merodajnih trendov v embalažni industriji lahko povzamemo v naslednje kategorije:
1. Trajnostnost
Trajnostna uporaba virov se je v zadnjih letih uveljavila kot eden izmed najpomembnejših trendov v embalažni in logistični industriji. Spada k odločilnim faktorjem nabave. Cilji globalne logistike in rastoče e-trgovine so zmanjšanje vpliva na okolje in obenem zagotavljanje hitre dostave. Ena izmed največjih obremenitev okolja so neučinkovite transportne poti: pa naj gre za dobavitelja, ki prejemnika doseže šele pri tretjem poskusu dostave ali paket, ki je bil napačno zapakiran v skladišču.
Podjetja, kot je Amazon, so na področju avtomatizacije logistike vodilna na trgu in na trg stalno prinašajo nove inovacije, kot so popolnoma avtomatizirana skladišča ali droni, ki so zmožni dostaviti pakete s težo do 2,3 kg še isti dan, ne da bi imel človek stik s paketom.
2. Personalizacija
Personalizacija igra osrednjo vlogo v prihodnosti oblikovanja embalaže. Glede na raziskavo podjetij ThePackHub in Packaging Innovations približno 53 % sodelujočih trgovcev na drobno, lastnikov blagovnih znamk in dobaviteljev meni, da personalizirana embalaža pozitivno vpliva na zvestobo strank.
Mintel, globalno podjetje za raziskave trga, napoveduje porast digitalnega potiska embalaže. Učinkovito, poceni in hitro oblikovanje privlačne grafike je dober način, da stranki ostanete v spominu dolgo časa. Digitalni tisk ponuja lastnikom blagovnih znamk možnost, da prejemnika nagovorijo na osebni in čustveni ravni.
Uspešen primer personalizacije je kampanja „Share a Coke“ družbe Coca-Cola, pri kateri je družba na etikete steklenic natisnila imena potencialnih potrošnikov, da bi pritegnila več pozornosti in povečala prodajo.
3. Transparentnost in poštenost
Nova generacija kupcev ima vedno več možnosti informiranja: berejo in raziskujejo ozadja in proizvodnjo kupljenih izdelkov. Takoj ko potencialna stranka opazi, da oznaka „Made“ ne ustreza resnici, to škoduje celostni podobi podjetja.
Proizvajalci embalaže, ki želijo na trgu delovati trajnostno in dolgoročno, morajo upoštevati ekološki odtis, ki ga puščajo pri proizvodnji blaga – kot smo omenili že pri prvem trendu. Transparentnost in poštenost sta zato na prvem mestu. Da bi ustvarili močno podobo blagovne znamke,veliki proizvajalci delajo na pregledni dobavni verigi, v kateri lahko stranka spremlja celoten proizvodni proces.
4. Komunikacija
Koncern za električne izdelke Bosch je dober primer tega, kako podjetje s pomočjo prave embalaže vtisne paleto izdelkov v zavest potrošnikov. Bosch pri tem uporablja različne barve, da potrošnikom prikaže, katere cenovne kategorije izdelkov obstajajo znotraj ponudbe. Za to uporabljajo tri različne barve: modra za osnovno linijo družine izdelkov, črna za kakovostnejše in dražje izdelke in siva za izdelke s starejšim letom izdelave, kot so rabljena vozila ali starejši stroji.
S strateško uporabo barv dosežejo pomemben učinek pri uporabniku, saj se blagovna znamka Bosch predstavlja kot vsestranska in tako pritegne večje število kupcev. Povpraševanje po inovativnem oblikovanju embalaže bo še naprej naraščalo in vpliva komuniciranja blagovne znamke ne gre podcenjevati niti v manjših podjetjih.
5. Digitalizacija
V dobi tehnologije je pomembno vzpostaviti povezavo med spletnimi in nespletnimi kanali. Stične točke prek embalaže zato ne najdemo zgolj v fizičnem, temveč tudi v virtualnem svetu. Povezovanje obeh svetov prek QR-kod ali aplikacij obogatene resničnosti odpira možnosti nagovarjanja potrošnikov prek embalaže in vodenja do blagovne znamke tako v analognem kot tudi v digitalnem svetu.
Družba Siemens AG je na območju Nemčije, Avstrije in Švice prevzela vodilno vlogo na področju digitalizacije v embalažni industriji: ta nemška družba z dolgo tradicijo že več let raziskuje in razvija nove tehnologije, da bi izboljšala učinkovitost proizvodnje embalaž izdelkov in logistike. Družba Siemens bo tudi letos znova prikazala najnovejše trende in inovacije na področju embalaže in digitalizacije na strokovnem sejmu za embalažo Interpack, ki se poteka v Nemčiji in je največji na svetu.
Digitalizacija prinaša nove priložnosti za optimizacijo celotne vrednostne verige in z njo povezanih proizvodnih časov. Embalažna podjetja, zlasti srednje velika, bi morala vlagati v pametne sistemske rešitve, ki jim bodo pomagala ostati prilagodljiva in avtomatizirati procese pri naraščajoči potrebi po kratkih dobavnih rokih.
Kaj prinaša prihodnost?
V prihodnjih letih bo embalaža pogosteje izdelana iz bioloških materialov, ki so 100-odstotno razgradljivi. Naslednji primeri omogočajo vpogled v najnovejši razvoj.
Pametna embalaža
Da bi preprečili nastajanje živilskih odpadkov, se spodbuja razvoj „aktivne embalaže“. Narašča povpraševanje po embalaži za živila, ki lahko podaljša rok uporabnosti in s tem zmanjša živilske odpadke.
Na embalažah so inteligentni indikatorji, ki prikazujejo na primer svežino, temperaturo in datum prvega odpiranja izdelka. Potrošnikom naj bi pomagali pri zavestnem odločanju o potrošnji blaga.
Glive namesto stiropora
Ker je stiropor težko reciklirati in se pogosto uporablja ravno za tehnične izdelke, so raziskovalci razvili alternativo iz gliv: embalažni material je biološki in ne vsebuje nobenih kemičnih snovi. Velikani na področju programske opreme, kot je podjetje Dell Computers, že uporabljajo novo tehnologijo za izboljšanje svoje podobe in zaščito okolja.
Vsebniki za pijačo iz alg
Inovacija embalaže iz alg je prinesla revolucijo na trgu pijač. S to novo tehnologijo lahko na primer brezalkoholne pijače polnimo v membrano iz alg namesto v plastične steklenice. Velika prednost: izdelava je izjemno ugodna in različica iz alg je 100-odstotno razgradljiva in tudi užitna.
Čas je za pakiranje!
Skupaj z nami spremljajte razvoj trga
Pomembno je, da opazujete in analizirate hitre tržne spremembe, povezane z globalizacijo, da se lahko hitro odzovete na nove trende. Poleg okoljske prijaznosti bo v prihodnosti ključnega pomena tudi transparentna struktura logistike. Vaše stranke želijo vedeti, od kod izvira blago in kako je bilo transportirano. Potrošniki se vse pogosteje odločajo o nakupu na podlagi razumevanja vrednot. Podjetja, ki trajnostnosti ne bodo vključila v svojo poslovno strategijo, lahko pričakujejo izgube.
Stopite v stik z nami!
Za dodatne informacije smo vam vedno brezplačno na voljo