Zavarovanje blaga
Zavarovanje blaga in zavarovanje tovora: kakšne so razlike?
Zavarovanje blaga se imenuje tudi transportna zaščita ali transportna embalaža. Gre za združevanje posameznih izdelkov v enoto, ki jo je mogoče transportirati. S tem zagotovite, da je blago mogoče naložiti, enostavno prevažati in pripeljati do stranke, ne da bi izgubili preveč prostora. Poleg tega embalažne ali transportne enote ščitijo blago pred poškodbami.
- Za zavarovanje blaga se uporabljajo predvsem palete, ki jih lahko prilagodite z natičnimi okvirji in dodatki za palete.
- Ovijalni trakovi oziroma kompleti za ovijanje so idealni za pritrjevanje škatel ali velikih predmetov, na primer lesenih letev, na palete. Ne pozabite na objemke!
- Raztezna folija ali krčljiva folija pritrdi nepravilno oblikovan tovor na paleto.
Zavarovanje tovora pa omogoča pritrditev palet in zabojev med prevozom s tovornjakom, avtomobilom itd. Pri tem so nepogrešljive napenjalne naprave in napenjalni trakovi, poleg tega pa lahko uporabite še talne in druge pritrdilne elemente.
Za zagotavljanje uspešnega prevoza so nepogrešljivi toplotna zaščita in hladilni elementi za živila, farmacevtske izdelke in številne druge občutljive izdelke. S tehtnicami zagotovite, da ne presežete največje dovoljene obremenitve, bodisi na posamezni paleti bodisi v tovornem prostoru.
Kdo je odgovoren za zavarovanje blaga in tovora?
Tako nakladalec kot voznik sta enako odgovorna za zavarovanje blaga in tovora ter uporabo pripomočkov za zavarovanje tovora. Če pride do nesreče ali težav, sta odgovorna oba.
Nakladalec mora …
- … pri nejasnostih predložiti potrebne kvalifikacije za zavarovanje blaga, nakladanje in pritrjevanje tovora,
- blago z optimalno zaščito pripraviti na transport,
- tovor skrbno pritrditi v skladu s predpisi.
Voznik mora …
- … med natovarjanjem nadzorovati, ali je blago varno zapakirano za prevoz,
- pred začetkom vožnje preveriti in nastaviti zavarovanje tovora,
- med potjo preverjati napenjalne trakove itd., ali so še vedno varni.
Zakon o pravilih cestnega prometa pojasnjuje, kdaj nek tovor velja kot (ne)varen. Nemški Zakon o cestnem prometu na primer določa, da mora zavarovanje tovora zagotavljati, da med zaviranjem v sili ali pri izogibanju nič ne more zdrsniti, pasti, se prevrniti, zakotaliti ali povzročiti hrupa (StVO, člen 22, 1. odstavek). Nemški trgovinski zakonik in tehnični predpis VDI 2700 pa še bolj natančno opisujeta gospodarski prevoz.
Z veseljem vam bomo pojasnili, kako z optimalnimi izdelki izpolniti ta pravila. Preprosto stopite v stik z nami.